wvschijndel.reismee.nl

Hehe eindelijk in guyana - (DAG 1)

We vertrokken woensdag avond om 1 uur voor de reis naar guyana. Eerst moesten we met de auto naar parijs. We kwamen ruim op tijd op het vliegveld aan en toen bleek dat we een vertraging hadden van 1,5 uur. Dit was een tegenvaller.

Na 2 uur rondhangen moesten we inchecken. er werd verteld dat we eerst moesten betalen voor de fietsen, maar naar dat ze met Hans hadden gepraat mochten ze gratis mee. Toen we al onze koffers en fietsen kwijt waren en we al weer een paar uur verder waren werd vermeld dat onze reis weer op de normale tijd zou vertrekken... gelukkig

We gingen door de security toen we erachter kwamen dat er een lounge ruimte was. Dit kwam een paar uur te laat aangezien we 20 minuten later moesten vertrekken.

Eenmaal vertrokken kwamen we na 8 lange uren aan op het vliegveld van Frans Guyana. Op het vliegveld stond de pers al op ons en de andere renners te wachten. Na de koffers en de fietskoffers gepakt te hebben liepen we naar buiten.. dat was even schrikken, het weer valt hier te beschrijven als warm, ontzettend warm. De temperatuur is nog niet eens zo heel hoog, maar de lucht is enorm vochtig wat een erg drukkend gevoel geeft.

Vervolgens werden alle renners met een bus naar het hotel gebracht, dit was een meevaller! de kamer is groot, het eten is goed, er is air conditioning en internet.

Vervolgens werden we opgehaald om de presentatie van de ronde van Frans Guyana bij te wonen, hier kwamen wij erachter hoe het wielrennen en de ronde hier leven. Toen de plaatselijke helden werden opgeroepen ging het aanwezige publiek uit hun bol, ook wij kregen een bescheiden applausje en werden zelfs in het nederlands voorgesteld.

aan het einde van de avond hebben we nog een maaltijd in het hotel gekregen, en daarna zijn we naar bed gegaan, na de lange afwezigheid van het slapen was dit totaal geen probleem. We sliepen snel en goed.

Morgen zullen we de fietsen gereed maken, wat boodschappen doen, en een sightseen-tochtje(losrijden)

wilhelmien

Hoi Jeroen,

Als je last hebt van diaree kun je misschien witte gekookte rijst eten.
Veel succes morgen en de rest van de boys ook natuurlijk.

Gr,
mama